سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

رشد بخش صنعت در سال ۹۴ به‌طور متوسط حدود ۰.۱ تا ۰.۲ درصد افزایش داشته اما در مجموع رشد اقتصادی کشور طی سال ۹۴ منفی بوده است.

معاون امور صنايع وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اين مطلب به مهر در مورد روند توليد محصولات صنعتي در سال گذشته اعلام كرد، در سال ۹۴ رشد بخش خودرو منفي ۱۳درصد و سيمان منفي ۴درصد بوده و در لوازم‌خانگي نيز آمارهاي توليد كاهش يافته اما بخش‌هايي از پتروشيمي با رشد افزايشي مواجه بوده است.

محسن صالحي‌نيا با اشاره به اينكه در 3 ماهه اول سال گذشته، رشد بخش صنعت نسبتا خوب بود اما از 3 ماهه دوم، افت توليد را شاهد بوديم. همچنين در 2ماه ابتدايي امسال، نرخ رشدهاي بخش صنعت تغيير كرده و به سمت مثبت شدن گرايش دارد كه اميدواريم در 3‌ماهه دوم امسال، بتوانيم روند كاهشي سال قبل را به روند افزايشي و مثبت رشد صنعتي تغيير دهيم.

وي در مورد علل توقف اعلام آما‌رهاي رشد صنعتي از مردادماه سال 94 افزود: به تازگي وزارت صنعت گزارش توليد، صادرات، واردات و شاخص‌هاي مرتبط با ارزش افزوده بخش صنعت براي سال ۹۴ را نهايي كرده است. همچنين گزارش مقدماتي رشد صنعتي در فروردين‌ماه امسال نيز استخراج شده اما به‌دليل اشكالاتي كه داشته، اين آمارها به‌زودي نهايي شده و در انتهاي ارديبهشت‌ماه جاري منتشر خواهد شد.

به گفته صالحي‌نيا، مقرر شده تا از خردادماه امسال و طبق قاعده‌اي كه وزارت صنعت براي انتشار آمارهاي رشد صنعتي دارد، اين داده‌ها منتشر شود؛ يعني از‌ماه آينده، آمارهاي رشد صنعتي ارديبهشت‌ماه منتشر و به همين ترتيب در ماه‌هاي پيش رو، آمارها را به‌صورت مرتب، منتشر خواهيم كرد.

کد خبر 334108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha